Календарні плани

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ
пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135,  тел. (044) 481- 32 -21, факс (044) 236-1049
E-mail: ministry@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ 38621185
 



Від 11.06.2014 № 1/9-303




Департаменти (управління) освіти і науки
обласних та Київської міської
державних адміністрацій

Інститути післядипломної педагогічної освіти

Загальноосвітні навчальні заклади


Про навчальні плани
загальноосвітніх навчальних закладів
та структуру 2014/2015 навчального року

Надсилаємо для використання в роботі рекомендації щодо навчальних планів та структури 2014/2015 навчального року (додаються).

Додаток на 7 арк.



Заступник Міністра                                                                             П. Полянський









Додаток
до листа Міністерства освіти
і науки України
від 11.06.2014р. № 1/9-303

Навчальні плани на 2014/2015 навчальний рік

Робочі навчальні плани на 2014/2015 навчальний рік складаються:
для 1-3-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 10.06.2011 № 572;
для 4-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 № 682;
для 5-6-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 664;
для 7-9-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004  № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;
для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657;
для спеціалізованих шкіл (класів), з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій, ліцеїв, колегіумів: 5-6 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 664 (додаток 8); 7-9 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 №834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657;
для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов: 1-3 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 10.06.2011 № 572 (додатки 4-5 ); 4 клас – за Типовим навчальним планом спеціалізованих шкіл цього типу, затвердженими наказом МОН України від 13.03.2006 № 182 чи  Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 № 682 (додаток 4); 5-6 класи - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України 29.05.2014 № 664 (додаток 3); 7-9 класи – за Типовим навчальним планом спеціалізованих шкіл цього типу, затвердженими наказом МОН України від 13.03.2006 № 182; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 №834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657 (додаток 19);
для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням предметів художньо-естетичного циклу: 1-3 класи - за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 10.06.2011 № 572 (додатки 6-7);  4 клас – за Типовими навчальними планами спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов та предметів художньо-естетичного циклу, затвердженими наказом МОН України від 13.05.2005 № 291, з урахуванням змін в розподілі навчального часу та загальної кількості годин, визначених Типовими навчальними планами початкової школи (наказ МОН України від 29.11.2005 № 682);  5-6 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 664 (додатки 6-7); 7-9 класи – за Типовими навчальними планами спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов та предметів художньо-естетичного циклу, затвердженими наказом МОН України від 13.05.2005 № 291; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657  (додатки 21 та 22);
для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОНмолодьспорт України від 23.05.2012 р.  № 616;
для білінгвальних класів: 5-6 класи - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 664; 7-9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН від 07.07.2009 № 626; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657  (додаток 20);
для вечірніх (змінних) загальноосвітніх шкіл: 5-6 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 664 (додатки 14-17); 7-9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 р. № 66 (додатки 20, 21); 10-11 (12) класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 р. № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657 (додатки 24, 25);
7-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин з вивченням двох іноземних мов можуть користуватися варіантами навчальних планів, доведеними до місцевих органів управління освітою та навчальних закладів листом МОН України від 14.06.2005 № 1/9-321. За цим варіантом можуть також складатись робочі навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які передбачають вивчення двох мов національних меншин (замість другої іноземної мови планується мова національної меншини); для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657 (додаток 15).

Структура 2014/2015 навчального року

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» структуру навчального року встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з місцевими органами управління освітою. Рекомендуємо навчальні заняття організувати за семестровою системою: І семестр - з 1 вересня до 26 (27 для шкіл, які працюють за шестиденним робочим тижнем) грудня, ІІ семестр – з 12 січня до 29 (30) травня. Канікули рекомендуємо провести в такі терміни: осінні з 27 жовтня  до 2 листопада, зимові з 29 грудня до 11 січня, весняні з 23 до 29 березня.
Як передбачено статтею 34 Закону України «Про загальну середню освіту», навчальний рік закінчується проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової (12 – 21 травня), основної (1 – 8 червня) і старшої (22 – 28 травня) школи.
У 2014/2015 навчальному році передбачається проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової школи у вигляді підсумкових контрольних робіт з трьох предметів: читання, української мови та математики.
Державну підсумкову атестацію для учнів основної та старшої школи передбачається провести у письмовій формі з трьох предметів: української мови, математики або історії та з предмета за вибором учнів (11 клас) чи школи (9 клас) за завданнями, розробленими загальноосвітніми навчальними закладами.
Вручення документів про освіту рекомендуємо провести для випускників 9-х класів 10 – 11 червня, 11-х класів – 30 – 31 травня.
Рішення про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій  загальноосвітні навчальні заклади приймають самостійно.

Розроблення робочих навчальних планів

Робочі навчальні плани розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів і затверджуються відповідним органом управління освітою. Робочі навчальні плани містять пояснювальну записку та таблиці розподілу навчального часу між навчальними предметами. На титульній сторінці також зазначається навчальний рік, на який розроблено плани.
У пояснювальні записці вказуються:
- тип навчального закладу, кількість класів та учнів, що навчаються;
- Типові навчальні плани, за якими розробляються робочі навчальні плани, для початкової, основної та старшої школи із зазначенням наказу Міністерства освіти і науки України, яким вони затверджені, із зазначенням номерів додатків;
- особливості організації навчального процесу.
Таблиці розподілу навчального часу розробляються для початкової, основної та старшої школи на окремих аркушах.
Для закладів, що працюють в режимі повного дня, окремо додаються таблиці розподілу навчального часу, передбаченого на додаткове опрацювання навчальних дисциплін у другій половині дня. Кількість часу для додаткового опрацювання визначена для кожного класу ДСанПіН 5.5.2.008-01 і не повинна перевищувати показників, наведених у таблиці:
Клас
Кількість часу на день для додаткового опрацювання навчальних предметів в режимі школи повного дня
1
-
2
45 хв.
3
1 години 10 хв.
4
1 год. 30 хв.
5
2,5 години
6
2,5 години
7
3 години
8
3 години
9
3 години
10
4 години
11
4 години
З метою виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти робочі навчальні плани повинні містити усі навчальні предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом Типових навчальних планів.
За потребою, спеціалізовані навчальні заклади (класи) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназії, ліцеї, колегіуми, можуть перерозподіляти у 7-11 класах кількість годин між навчальними предметами у межах 15 відсотків. При цьому вилучення з навчального процесу предметів інваріантної складової не допускається. Години на їх вивчення можуть перерозподілятися (у бік зменшення) не більше ніж удвічі порівняно з показниками Типових навчальних планів.
Варіативна складова Типових планів використовується на:
збільшення кількості годин на вивчення предметів інваріантної складової. У такому разі розподіл годин на вивчення тієї чи іншої теми передбаченої навчальною програмою здійснюється вчителем самостійно. Розподіл годин фіксується у календарному плані, що погоджується керівником навчального закладу чи його заступником. Вчитель записує проведені уроки на сторінках класного журналу, відведених для цього предмета;
запровадження факультативів, курсів за вибором, що розширюють обрану навчальним закладом спеціалізацію, чи світоглядного спрямування (етика, історія релігій та культур, риторика, логіка, рідний край, хореографія, креслення, основи споживчих знань, світ професій тощо);
індивідуальні заняття та консультації.
Якщо години варіативної складової відводяться на збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантної складової, то в робочих навчальних планах у колонці «Інваріантна складова» напроти відповідного предмета ставиться напис X+Y, де X – кількість годин, що передбачена типовими планами на вивчення предмета, а Y – кількість годин варіативної складової, додатково відведених на вивчення цього предмета.
Якщо години варіативної складової відводяться на курси за вибором, то у колонці «Варіативна складова» зазначаються ці курси та вказується кількість годин на їх вивчення. Курси можуть бути розраховані на 9, 18, 35 чи 70 академічних  годин.
За рішенням навчального закладу облік занять з курсів за вибором може здійснюватися на сторінках класного журналу або у окремому журналі. Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів також приймається навчальним закладом.
Факультативи, групові та індивідуальні заняття проводяться для окремих учнів, чи груп учнів. При цьому зазначається з яких навчальних предметів інваріантної складової вони проводяться. У класному журналі (у випадку відсутності вільних сторінок – в окремому журналі) зазначається склад групи, яка відвідує факультативні заняття з предметів, та ведеться облік відвідування. Оцінювання навчальних досягнень учнів може здійснюватися за рішенням педагогічної ради.
При розподілі варіативної складової навчального плану слід враховувати, що гранично допустиме навантаження вираховується на одного учня, а уроки фізичної культури при визначенні цього показника не враховуються.
Повноцінність загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з бюджету.
У спеціалізованих школах, гімназіях, ліцеях, колегіумах за рахунок загального навчального навантаження навчальний заклад може збільшувати гранично допустиме навантаження учнів до меж, що не перевищують санітарно-гігієнічних норм.
Класи
5-денний навчальний тиждень
6-денний навчальний тиждень
1
20
22,5
2
22
23
3
23
24
4
23
24
5
28
30
6
31
32
7
32
34
8
33
35
9
33
36
10 - 12
33
36

У спеціалізованих школах (класах), ліцеях, гімназіях, колегіумах з поглибленим вивченням окремих предметів мовою навчання може бути мова національної меншини, чи така мова може вивчатися. У такому випадку, при розробленні робочих навчальних планів потрібно використовувати два варіанти Типових планів: для спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів та для загальноосвітніх навчальних закладів з вивченням (навчанням) мови     (-ою) національної меншини (в частині вивчення (навчання) мови(-ою) національної меншини та «Літератури»).
Загальноосвітні навчальні заклади можуть розробляти експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани.
Експериментальні навчальні плани розробляються у випадку, коли навчальний заклад бере участь у всеукраїнських експериментах, що передбачають внесення змін до інваріантної складової Типових навчальних планів. При затвердженні та погодженні таких планів, до них додаються копії наказів про експериментальну роботу, копії документів, що підтверджують надання відповідних грифів Міністерства авторським та експериментальним програмам тощо.
Окремі науково-педагогічні проекти Всеукраїнського рівня мають Типові навчальні плани, затверджені Міністерством освіти і науки України. Робочі навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, що беруть участь у таких науково-педагогічних проектах за наказами МОН України, затверджуються відповідним органом управління освітою і не потребують погодження в МОН України.
Індивідуальні навчальні плани розробляються у випадку, коли у зв’язку із специфікою діяльності навчальний заклад не може використати жоден із варіантів затверджених Типових навчальних планів.
Індивідуальні й експериментальні робочі навчальні плани розробляються тільки для класів, в навчальних планах для яких передбачено зазначені вище зміни. Такі плани затверджуються департаментами (управліннями) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій і до 25 серпня мають отримати погодження Міністерства освіти і науки України.


Директор
департаменту загальної середньої
та дошкільної освіти                                                                        Ю. Г. Кононенко


Календарний план Всесвітня історія 10 клас  (35 год.


Дата
Клас
К-ть год.
Зміст навчального матеріалу
Примітка
4.09

1.
Вступ. Основні цінності та здобутки індустріальної цивілізації.
вступ
11.09

2.
Національні рухи. Передумови  світової війни



Тема. 1
Передумови виникнення Першої світової війни. Війна та її наслідки

18.09

3.
Світ напередодні Світової війни
П.1 чит.переказувати
25.09

4.
Початок Першої світової війни
конспект
2.10

5.
Військова кампанія та основні битви 1915-1917 рр.
давати відповіді на питання після параграфа
9.10

6.
Військова кампанія та основні битви 1915-1917 рр.
давати відповіді на питання після параграфа
16.10

7.
Завершення війни
давати відповіді на питання після параграфа


Тема 2. Повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська система договорів

23.10

8.
Світ після Першої світової війни
чит.пере П.6
30.10

9.
Світ після Першої світової війни
чит.пере П.7
6.11

10.
Перегляд повоєнних договорів у 20-х рр.. ХХ ст..
чит.пере П.8
13.11

11.
Узагальнюючий урок



Тема 3. Провідні держави світу у 20-30-х рр.. ХХ СТ.

20.11

12.
США у 20-30-х рр.. ст.
чит.пере П.9


13.
США у 20-30-х рр.. ст.
чит.пере П.10
27.11

14.
Велика Британія у 20-30-х рр. ХХ ст..
чит.пере П.11
4.12

15.
Франція та Іспанія у 20-30-х рр. ХХ ст..
чит.пере П.12
11.12

16.
Німеччина у міжвоєнний період
чит.пере П.13
18.12

17.
Німеччина у міжвоєнний період
чит.пере П.15
25.12

18.
Італія у 20-30-ч рр. ХХ ст..
чит.пере П.16давати відповіді на питання після параграфа
22.01

19.
Узагальнюючий урок



Тема 4. Росія - СРСР у 1917-1939 рр.

29.01

20.
Росія у 1917-1920 рр.
чит.пере П.14давати відповіді на питання після параграфа
5.02

21.
Неп. СРСР у 20-х рр. ХХ ст..
чит.пере П.22давати відповіді на питання після параграфа
19.02

22.
СРСР в кінці 20-х – на початку 30-х років ХХ ст..
чит.пере П.22


Тема 5. Країни центральної та східної Європи в умовах 1920-1930-х рр..

19.02

23.
Польща, Чехословаччина, Угорщина у 1920-1930-х рр..

26.02

24.
Румунія, Болгарія, Югославія в умовах 1920-1930-х рр..



Тема 6. Країни та Латинської Америки

5.03

25.
Національно-визвольний рух Індії та Китаю в перші десятиріччя ХХ ст..

12.03

26.
Розвиток Японії в перші десятиріччя ХХ ст..

19.03

27.
Турецька республіка. Латинська Америка



Тема 7. Міжнародні відносини 1930-х рр. Назрівання Другої Світової Війни

2.04

28.
 Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу

9.04

29.
Наростання загрози війни

16.04

30.
Рядянсько-німецьке зближення 1939 р.



Тема 8. Розвиток культури в перші десятиліття ХХ ст.

23.04

31.
Найважливіші досягнення науки і техніки

7.05

32.
Розвиток культури

14.05

33.
Розвиток культури

21.05

34.
Узагальнюючий урок

28.05

35
Повторення вивченого матеріалу

чит.перек

 Календарні плани по Історії України 10 – клас (35 год.)
Дата
клас
К-ть год.
Зміст навчального матеріалу
Примітка
1.09

1.
Вступ




Тема 1.Україна на почату ХХ ст..

8.09

2.
Становище українських земель у складі Російської та Австро-Угорської імперій.
чит.пере П.1давати відповіді на питання після параграфа
15.09

3
Становище українських земель у складі Російської та Австро-Угорської імперій.
чит.пере П.2давати відповіді на питання після параграфа
22.09

4.
Політизація українського національного руху
чит.пере П.3давати відповіді на питання після параграфа
29.09

5.
Україна в 1905-1914 рр.
чит.пере П.4давати відповіді на питання після параграфа
6.10

6.
Розвиток культури в Україні на початку ХХ ст..
чит.пере П.5давати відповіді на питання після параграфа
13.10

7.
Узагальнюючий урок
повторення



Тема 2. Україна в роки першої світової війни. Початок Української революції

20.10

8.
Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу
чит.пере П.6давати відповіді на питання після параграфа
10.11

9.
Воєнні дії на території України у 1914-1917 рр.
чит.пере П.7давати відповіді на питання після параграфа
17.11

10.
Воєнні дії на території України у 1914-1917 рр.
чит.пере П.8давати відповіді на питання після параграфа
24.11

11.
Початок Української революції
чит.пере П.9давати відповіді на питання після параграфа
1.12

12.
Подальший розвиток революції в України (весна-літо 1917р.)
чит.пере П.16давати відповіді на питання після параграфа
8.12

13.
Узагальнюючий урок
повторення



Тема 3. Український державотворчий процес (1917-1920 рр.)

15.12

14.
Проголошення УНР
чит.пере П.16,17давати відповіді на питання після параграфа
22.12

15.
Українська держава П. Скоропадського
чит.пере П.16давати відповіді на питання після параграфа
19.01.15

16.
Директорія
чит.пере П.18,19давати відповіді на питання після параграфа
26.01.15

17.
ЗУНР
чит.пере П.20давати відповіді на питання після параграфа
2.02.15

18.
Україна у 1919 році

9.02.15

19.
Узагальнюючий урок



Тема 4. Культура і духовне життя в Україні в 1917-1920 рр.

16.02.15

20.
Тенденції розвитку культури в 1917-1920 рр.

23.02.15

21.
Розвиток освіти та науки в 1917-1920 рр.

2.03.15

22.
Розвиток мистецтва в 1917-1920 рр. Церква у цей період



Тема 5. Українська ССР в умовах нової економічної політики (1921-1928)

16.03.15

23.
Україна на початку 20-х років



24.
Українська СРР в умовах нової економічної політики 1921-1928 рр.

30.03.15

25.
Культурне і духовне життя в роки непу



Тема 6. Закріплення Радянської влади в Україні (1929-1938)

6.04.15

26.
Сталінська індустріалізація України

20.04.15

27.
Суцільна колективізація в Україні



28.
Громадсько-політичне життя

4.05.15

29.
Стан культури в Україні у 30-ті роки



30.
Узагальнюючий урок




Тема 7. Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр.

11.05.15

31.
Українські землі у складі Польщі



32.
Українські землі у складі Румунії, Чехословаччини. Карпатська Україна. «Карпатська Січ»



Тема 8. Наш край у 1900-1930 рр.

18.05.15

33.
Наш край у 1900-1920-ті роки



34.
Наш край у 1921-1939 рр.

25.05.15

35.
Узагальнюючий урок



 10 клас  «Правознавство» (35 годин)
Тема уроку
Дата уроку
1.
ВСТУП.
5.09.

Частина перша: ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ

2.

Історичний аспект виникнення держави та права
12.09. п.1 чит.,перек.
3.
Загальна характеристика держави та державної влади
19.09.п2чит.,перек.
4.
Державний лад. Поняття і загальна характеристика державного ладу. Види і загальна характеристика форм правління. Політичні режими: поняття і види.
26.09.п3чит.,перек.
5.
Державний лад. Форми територіального устрою держави: поняття і види.
3.10 п.4чит.,перек.
6.
Особа, суспільство, держава.
Особливості взаємовідносин особи і суспільства.
Особливості взаємовідносин особи і держави. Правовий статус особи. Громадянство
10.10. п.4чит.,перек
додаткові завдання.
7.
Особа, суспільство, держава.
Особливості взаємовідносин суспільства і держави.
Поняття та ознаки правової і соціальної держави
17.10п4чит.,перек.
8.
Повторювально-узагальнюючий урок
24.10

Частина друга: ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА ТА ПРАВОВІДНОСИН

9.
Конституційне право
14.11п5чит.,перек.
10
Поняття і структура правової системи
21.11п5чит.,перек.
11.
Правовідносини. Поняття і види правовідносин. Склад правовідносин. Суб’єкти права та правовідносин. Правосуб’єктність осіб. Особливості правосуб’єктності фізичних і юридичних осіб.
28.11п 6чит.,перек
.додаткові завдання.
12.
Правовідносини. Об’єкти правовідносин. Зміст правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.
5.12. п7чит.,перек.
додаткові завдання.
13.
Правопорядок і правопорушення. Поняття суспільного порядку та дисципліни, способи їх забезпечення. Правопорядок як складова суспільного порядку. Поняття і гарантії законності.
12.12. п.9чит.,перек.
додаткові завдання.
14.
Правопорядок і правопорушення. Поняття правосвідомості. Поняття правопорушення та його склад. Види правопорушень.
19.12. п 10 чит.,перек.
15.
Юридична відповідальність
12.12. п.11чит.,перек.
16.
Повторювально-узагальнюючий урок
19.12

Частина третя: ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА УКРАЇНИ

17.
Конституційне право
23.01.15 п. 12 чит.,перек.
18.
Основні права, свободи і обов’язки громадян України
30.01.15
19.
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні. Загальні засади організації державної влади в Україні.
Референдум і вибори як способи безпосереднього волевиявлення народу: поняття, види.
Верховна Рада України.
Президент України.
6.02.15
20.
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні.
Органи державної виконавчої влади України. Кабінет Міністрів. Центральні  та місцеві органи виконавчої влади.
Місцеве самоврядування в Україні.
13.02.15
21.
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні.
Органи судової влади України.
Правоохоронні органи України.
20.02.15
22.
Фінансове право
27.02.15
23.
Адміністративне право
6.03.15
24.
Екологічне право
13.03.15
25.
Кримінальне право. Загальна характеристика кримінального права.
Поняття злочину, склад злочину. Види злочинів. Стадії скоєння злочину. Співучасть у злочині.   
20.03.15
26.
Кримінальне право. Поняття, ознаки і підстави кримінальної відповідальності. Обставини, що пом’якшують та обтяжують відповідальність.
Види кримінальних покарань.
Кримінальна відповідальність неповнолітніх.
3.04.15
27.
Повторювально-узагальнюючий урок
10.04.15

Частина четверта: ОСНОВИ ПРИВАТНОГО ПРАВА УКРАЇНИ

28.
Цивільне право. Загальна характеристика цивільного права.
Особливості цивільної правосуб’єктності фізичних та юридичних осіб.
Право власності: поняття, зміст. Види власності. Підстави набуття і припинення права власності. Власність неповнолітніх.
Способи захисту цивільних прав.
17.04.15
29.
Цивільне право. Поняття і значення строків позовної давності.
Поняття і умови дійсності правочинів. Цивільні договори.
Поняття спадкового права. Порядок спадкування.

30.
Цивільне право. Підстави цивільно-правової відповідальності. Цивільно-правова відповідальність неповнолітніх.
24.04.15
31.
Сімейне право. Житлове право
8.05.15
32.
Земельне право

33.
Трудове право. Трудовий договір
15.05.15
34.
Трудове право. Поняття і види робочого часу та часу відпочинку.
Поняття трудової дисципліни і обов’язки працівника.
Відповідальність за порушення трудового законодавства: поняття, підстави, види.
Дисциплінарні стягнення: поняття, види та порядок їх накладення і зняття. Матеріальна відповідальність.
22.05.15
35.
Повторювально-узагальнюючий урок


Критерії оцінювання
Історія
При оцінюванні навчальних досягнень з історії за основу береться:
–     поступове зростання рівня вимог до учнів від класу до класу відповідно до рівня набуття учнями ключових та предметних компетентностей;
–     рівень оволодіння основними питаннями змісту та переліком вмінь і навичок, що їх учні мають набути під час вивчення курсів історії України та всесвітньої історії відповідно з врахуванням вікових особливостей пізнавального процесу школярів.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

1
Учень (учениця)   може повторити тему уроку, назвати одне­два поняття, які вивчалися протягом теми, одну­дві події, персоналії чи історико­географічні об’єкти, що вивчалися протягом теми.
Початковий
2
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико­географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так ­ ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
3
Учень (учениця) двома­трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття – з тисячоліттям ; може пояснити легенду  історичної карти
Середній
4
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, з використанням понять та термінів, що подані у тексті підручника, називаючи одну­дві основні дати; розпізнає на історичній карті різноманітні історико­географічні об’єкти та використовує карту для  локалізації історичного змісту підручника за допомогою вчителя
5
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначає окремі ознаки історичних понять, називає дати подій, що вивчаються; показує на карті історико­географічний об’єкт з використанням легенди карти; розпізнає різноманітні історичні джерела за їх видами ( речові, візуальні, етнографічні, текстові тощо)
6
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, розповідає про історичну постать на основі матеріалів підручника, встановлює хронологічну послідовність трьох­чотирьох подій; користується джерелами історичної інформації і за допомогою вчителя використовує для пояснення основного змісту теми
Достатній
7
Учень (учениця)  послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів;  самостійно «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; самостійно працює з матеріалами підручника, встановлює відповідність подій та явищ
8
Учень (учениця)  володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять та користується ними, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно­наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах періоду  з курсу історії України та всесвітньої історії; використовує історичну карту як джерело знань
9
Учень (учениця)  оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; розпізнає історичний факт та його інтерпретацію; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно­наслідкові зв’язки; синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти
Високий
10
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на запропоновані історичні джерела; порівнює і систематизує дані історичних  джерел, включаючи історичні карти; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії  в межах вивченого історичного періоду
11
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може аргументовано висловлювати власні судження  в усній та письмовій формі, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії; аналізує історичні джерела в їх багатоаспектному та багато перспективному вимірі.
12
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання; самостійно добирає інформацію про минуле, аналізує та узагальнює її, пов’язує конкретну тему з широким історичним контекстом,  використовує міжпредметні  зв’язки.


Немає коментарів:

Дописати коментар