11 клас
Варіант 1
Варіант 1
1. Смерть Сталіна призвела:
а) до запеклої боротьби в партійно-державному керівництві;
б) до розпаду СРСР;
в) до початку Третьої світової війни.
2. Перша спроба усунути М. Хрущова від
влади була здійснена:
а)
1956 р.; в) 1958 р.
б) 1957 р.;
3. Які нові права отримала УРСР в
економічній сфері під час «відлиги»?
а) Право самостійно розпоряджатися податками, що сплачувало
населення України;
б) право формувати бюджет, самостійно розпоряджатися випущеною
продукцією на території республіки;
в) дещо розширилися права республіки у формуванні свого бюджету, у
питаннях матеріально-технічного постачання та збуту продукції.
4. Курс на розгорнуте будівництво
комунізму в СРСР був проголошений:
а) на ХХ з’їзді
КПРС; в) на ХХІІ з’їзді КПРС.
б) на ХХІ з’їзді КПРС;
5. У чому полягала зміна в управлінні
сільським господарством у другій половині 1950-х років?
а) Створювалися раднаргоспи;
б) створювалися виробничі колгоспно-радгоспні управління;
в) створювався Держагропром.
6. У 1963 р. відбулися робітничі
страйки та заворушення:
а) у
Києві; г) у Дніпродзержинську;
б) у
Чернігові; д) у Маріуполі.
в) у Кривому Розі;
7. Що змінила освітня реформа у
викладанні української мови?
а) Була збільшена кількість уроків на викладання української мови;
б) було зафіксовано положення про факультативність вивчення
української мови;
в) у російських школах УРСР припинялось викладання української
мови.
8. Паспорти колгоспникам було видано:
а)
1956 р.; г) 1959 р.;
б)
1957 р.; д) 1961 р.
в) 1958 р.;
9. Яка з наведених характеристик умов
розвитку української культури в 1950—1960-ті рр. відповідає дійсності?
а) Процес десталінізації дозволив діячам культури творити без
обмежень;
б) в умовах певної свободи творчості за часів «відлиги» багато
діячів української культури почали реалізовувати свій талант, але не всі їхні
твори могли стати надбанням суспільства, оскільки панівний режим присікав
будь-які відхилення від офіційної ідеології;
в) оскільки десталінізація відбувалась у чітко визначених межах,
під пильним контролем партійного і державного апарату, то про появу талановитих
творів не могло бути і мови.
10. Наступником М. Хрущова при владі був:
а) Л.
Брежнєв; в) А. Жданов.
б) М. Підгорний;
11. Вищу раду народного господарства СРСР
було створено:
а)
1962 р.; в) 1964 р.
б) 1963 р.;
12. Житлова проблема в хрущовський період
вирішувалася шляхом:
а) перебудови існуючих житлових площ;
б) масового будівництва дешевого державного житла»;
в) наданням кредитів усім бажаючим одержати нове житло.
Варіант
2
1. У
чому проявлявся опір партапарату процесові десталінізації у період
1956—1964 рр.?
а) У забороні публікувати рішення ХХ з’їзду КПРС;
б) у спробі усунути М. Хрущова від влади;
в) у припиненні процесу реабілітації.
2. Надзвичайне
возвеличення будь-кого і поклоніння йому — це:
а) культ
особи; в) суб’єктивізм.
б) волюнтаризм;
3. Які
галузі промисловості були пріоритетними в УРСР у роки семирічки?
а) Легка, харчова промисловість, електроніка;
б) металургія, вугільна та електротехнічна промисловість;
в) машинобудування, літакобудування, суднобудування.
4. Органи
управління народним господарством у 1957—1965 рр. називалися:
а)
наркомати; г) корпорації;
б)
міністерства; д) раднаргоспи.
в) трести;
5. Виникнення
дисидентського руху в Україні спричинили:
а) порушення прав людини, розстріл демонстрацій протесту проти
підвищення цін, здійснення десталінізації тільки у визначених межах;
б) контроль з боку репресивних органів держави за українською
творчою інтелігенцією, заборона користуватися українською мовою та дотримуватися
національних традицій;
в) дискримінаційна політика центру щодо України, порушення
конституційних норм, русифікація республіки, непослідовність процесу
десталінізації.
6. Організації,
що стали першими осередками руху шістдесятників:
а) Клуб творчої молоді; в) УРСС;
б)
клуб
«Пролісок»; г) Український революційний
центр.
центр.
7. Розвиток
якої галузі української науки пов’язаний з іменем академіка В. Глушкова?
а)
Медицина; в) матеріалознавство;
б)
кібернетика; г) генетика.
8. Дисиденти — це
діячі:
а) які відкрито не погоджувалися з існуючою політичною системою,
ідеологією;
б) які активно відстоювали ідеали ліберальної демократії;
в) які вели збройну боротьбу проти існуючого режиму.
9. Для загальної
характеристики періоду правління М. Хрущова найбільш доцільно використовувати
термін:
а) культ
особи; г) популізм;
б)
волюнтаризм; д) суб’єктивізм.
в) демагогія;
10. Перший
ядерний реактор в Україні було створено:
а)
1954 р.; г) 1961 р.;
б)
1956 р.; д) 1964 р.
в) 1960 р.;
11. Чи
використовували дисиденти насильницькі методи боротьби?
12. Попередником
П. Шелеста на посаді Першого секретаря ЦК КПУ був:
а) М.
Хрущов; в) М. Підгорний.
б) О. Кириченко;
Варіант 3
1. Вищі партійні та
державні посади М. Хрущов поєднав:
а)
1957 р.; в) 1962 р.;
б)
1958 р.; г) 1964 р.
2. Важливим засобом
піднесення сільського господарства М. Хрущов вважав збільшення посівів:
а)
пшениці; в) картоплі;
б)
льону; г) кукурудзи.
3. У чому проявилася
демократизація суспільно-політичного життя в період відлиги?
а) Була запроваджена демократична система виборів;
б) припинилося втручання партійних органів у діяльність
господарських і культурних установ;
в) впроваджувалися «громадські засади» у різних галузях
господарської, культурної діяльності, відбувалося деяке скорочення
управлінського апарату, активізувалася діяльність рад, профспілок, комсомолу.
4. МТС було
реорганізовано, а їх техніку продано колгоспам:
а) 1956 р.; в) 1960 р.
б) 1958 р.;
5. Система
раднаргоспів була запроваджена:
а)
1956 р.; в) 1958 р.
б) 1957 р.;
6. Для розвитку
сільського господарства України освоєння цілинних і перелогових земель мало:
а) позитивне
значення; б) негативне значення.
7. На підтримку
боротьби кримських татар за повернення на історичну Батьківщину виступив:
а) П.
Григоренко; в) Л. Лук’яненко.
б) І. Дзюба;
8. Грошова реформа в
період правління М. Хрущова була проведена:
а)
1956 р.; в) 1964 р.
б) 1961 р.;
9. Початком
десталінізації в СРСР слід вважати:
а) смерть Й. Сталіна;
б) виступ М. Хрущова на ХХ з’їзді КПРС;
в) усунення Л. Берії від влади.
10. Українські
переселенці освоювали цілину:
а) на початковому
етапі;
б) упродовж всього періоду;
в) на завершальному етапі.
11. Шевченківську
премію було запроваджено:
а)
1961 р.; в) 1963 р.;
б)
1962 р.; г) 1964 р.
12. При
усуненні М. Хрущова від влади партійне керівництво України:
а) підтримало М. Хрущова;
б) сприяло відставці М. Хрущова;
в) зайняло очікувальну позицію.
Варіант 4
1. Українську
робітничо-селянську спілку (УРСС) очолив:
а) І.
Драч; в) Л. Лук’яненко.
б) П. Григоренко;
2. Запровадження
семілітнього плану було зумовлене:
а) прагненням приховати економічні прорахунки шостої п’ятирічки;
б) започаткуванням системи програмування економічного розвитку,
відійшовши від директивного планування;
в) розгортанням НТР.
3. Для творчості
шістдесятників було характерним:
а) зображення
реальних людей з їх багатогранними інтересами, відображення загальнолюдських
цінностей та ідеалів, критичне ставлення до негараздів у суспільстві;
б) зображення
радянської дійсності у прикрашеному вигляді, підкреслення переваг
соціалістичного способу життя;
в) підтримка
художніми творами курсу на комуністичне будівництво, на «інтернаціоналізацію»
суспільства.
4. Перелічіть
найбільш значні досягнення української науки в другій половині 1950-х — на
початку 1960-х років.
5. Дніпровський
каскад становлять:
а) Київська, Кременчукська, Каховська, Запорізька ГЕС;
б) Київська, Кременчукська, Каховська, Запорізька,
Дніпродзержинська ГЕС;
в) Київська, Кременчукська, Запорізька, Дніпродзержинська ГЕС.
6. Житлову проблему
хрущовське керівництво намагалось розв’язати:
а) шляхом переселення мешканців міст у села;
б) виділенням кредитів на індивідуальне будівництво громадян;
в) широким будівництвом багатоповерхових будинків — «хрущовок».
7. Історичне
значення ХХ з’їзду КПРС полягає:
а) у прийнятті нової програми КПРС — програми комуністичного
будівництва;
б) у засудженні «культу особи» Й. Сталіна;
в) у розробці нової зовнішньополітичної доктрини.
8. У роки «хрущовської
відлиги»:
а) відбувалася кардинальна зміна радянської політичної системи;
б) реформи проходили в межах існуючої політичної системи.
9. Чи зріс рівень
життя населення України в 1960-ті роки?
10. Поставте
події в хронологічній послідовності.
а) Реформа системи освіти.
б) Святкування з нагоди 300-річчя Переяславської ради.
в) Встановлення Шевченківської премії.
г) Заснування Клубу творчої молоді в Києві.
11. Посади
перших секретарів ЦК КПУ в період правління М. Хрущова обіймали ...
12. Чому в
період правління М. Хрущова не було до кінця подолано наслідки сталінізму в
різних сферах життя?
а) М. Хрущов сам належав до сталінського оточення;
б) зі смертю Сталіна не відбулася зміна влади;
в) радянська система не здатна до реформування;
г) сталінізм міцно укорінився у свідомості людей.
Тести 11 клас
Варіант 1
1. Характерними
рисами розвитку політичної сфери у 1965—1985 рр. були:
а)
заміна справжнього народовладдя формальним представництвом трудящих у радах;
б)
зростання бюрократичного апарату;
в)
висування гасла про «розвинутий соціалізм».
2. Самвидав — це:
а)
твори, що видані всупереч офіційним заборонам;
б)
спосіб розповсюдження офіційної інформації;
в)
ваш варіант.
3. Четверту
конституцію УРСР було прийнято:
а)
1977 р.; в) 1979 р.
б)
1978 р.;
4. Яких заходів щодо
стимулювання розвитку сільського господарства передбачалося вжити згідно з
економічною реформою 1965 р.?
а) Встановлення твердих планів державних
закупівель на декілька років, підвищення закупівельних цін з урахуванням
кліматичних умов, зміцнення матеріально-технічної бази сільського господарства;
б) надання колгоспам права самостійно
формувати ціни на свою продукцію, скорочення обсягу державних закупівель;
в) ліквідація всіх колгоспних ринків,
право реалізовувати сільгосппродукцію отримувала тільки держава.
5. «Золотою»
п’ятирічкою називали:
а)
восьму; в) десяту.
б)
дев’яту;
6. Які з вказаних
творів написані українським журналістом-правозахисником В. Чорноволом?
а)
«Мойсей»;
б)
«Хроніка опору»;
в)
«Правосуддя чи рецидиви терору»;
г)
«Репортаж із заповідника ім. Л. Берії»;
д)
«Інтернаціоналізм чи русифікація?»;
е)
«Лихо з розуму».
7. В. Щербицький,
перебуваючи на посаді першого секретаря ЦК КПУ:
а)
орієнтувався у першу чергу на інтереси й настрої союзних верхів, а не на інтереси
народу України;
б)
критично ставився до прорахунків у політиці центру;
в)
відстоював інтереси республіки у мовній і культурній сферах, у визнанні
інвестицій в її економіку.
8. Для боротьби з
дисидентами влада застосовувала:
а)
арешти й засудження до ув’язнення, утримання в психіатричних лікарнях,
звільнення з роботи;
б)
збройне придушення масових виступів дисидентів, закриття видань, де друкувалися
будь-які твори дисидентів;
в)
арешти і висилка за кордон.
9. Вчені України М.
Богомолов, В. Глушков, Л. Ландау, Б. Патон працювали у галузях ...
10. П. Шелест
неодноразово проявляв твердість у відстоюванні інтересів УРСР, бо прагнув:
а) зміцнити в Україні особисту владу і
владу свого найближчого оточення, а також власну «політичну вагу» в Політбюро
ЦК КПРС;
б) прискорити вихід УРСР зі складу СРСР;
в) зберегти курс на побудову комунізму і
перешкодити поширенню «застійних» явищ.
11. Які
зовнішньополітичні події призвели до припинення реформ в СРСР?
а)
Революція в Угорщині;
б)
«Празька весна»;
в)
початок розрядки напруги у міжнародних відносинах.
12. Економічна
реформа О. Косигіна передбачала:
а) введення госпрозрахунку;
б) наукове обґрунтування планових
показників;
в) створення спеціальних фондів для
матеріального стимулювання праці робітників;
г) запровадження вільного виходу
підприємств на зовнішній ринок;
д) запровадження показників
рентабельності.
Варіант
2
1. Які з наведених методів боротьби не
застосовували дисиденти?
а) Періодичні письмові звернення до керівників УРСР і СРСР;
б) поширення статей і книг через «самвидав»;
в) критичні виступи по радіо і телебаченню;
г) організація масових мітингів і демонстрацій;
д) щорічне вшанування пам’яті Т. Шевченка;
е) розповсюдження листівок;
є) шпигунська діяльність, напади на керівників держави і партії.
2. Чи могла Україна практично реалізувати
конституційне право на добровільний вихід зі складу СРСР?
а) Так, бо це гарантувалося конституцією;
б) ні, бо не існувало самого механізму його реалізації.
3. Галузі народного господарства, що не
мали республіканського підпорядкування у 1970—1980-ті роки:
а) ВПК, машинобудування, текстильна;
б) нафтопереробна, сільське господарство, залізничний транспорт;
в) вугільна промисловість, лісообробна.
4. Масові арешти українських дисидентів
вперше було проведено:
а) у травні—червні 1961 р.;
б) у жовтні—листопаді 1964 р.;
в) у серпні—вересні 1965 р.
5. Який вплив на довкілля України
справляє велика концентрація підприємств важкої промисловості на її території?
а) Ніякого, бо існує розгалужена система природоохоронних заходів;
б) деякі райони України стали місцем екологічного лиха;
в) забруднення навколишнього середовища призвело до підриву
здоров’я нації.
6. Привілейоване становище
партійно-державної номенклатури проявлялося:
а) у користуванні благами, що були недоступні пересічним
громадянам;
б) у вільному доступі до будь-якої інформації;
в) у непідсудності і непідконтрольності.
7. Поставте події в хронологічній
послідовності.
а) Обрання В. Щербицького першим секретарем КПУ;
б) прийняття четвертої Конституції УРСР;
в) започаткування «реформ О. Косигіна»;
г) прийняття Продовольчої програми.
8. Останній з’їзд КПРС, що відбувся за
участю Л. Брежнєва:
а)
XVII; в) XXVI.
б) XVIII;
9. Появі Української гельсінської групи
сприяли події:
а) укладення «Гельсінського заключного акту»;
б) посилення репресій проти дисидентів;
в) поява Гельсінської групи в Москві.
10. Основними причинами невдач реформ
другої половини 1960‑х років були:
а) командні
методи керівництва;
б) орієнтація
на екстенсивні методи господарювання;
в) мілітаризація
економіки;
г) криза
колгоспно-радгоспної системи;
д) невтручання
держави в економічні процеси;
е) залежність
економіки УРСР від західних інвестицій;
ж) косметичний
характер реформ, який не зачіпав суті радянської економіки.
11. Зростання кількості членів КПУ в
1960—1980-ті роки більш як у 2,5 разу було зумовлене:
а) зростанням
авторитету і популярності КПУ;
б) прагненням
партійного керівництва контролювати якнайбільшу частину населення;
в) членство у партії
зумовлювало подальше просування по службовій драбині;
г) прагненням
КПУ на виборах чисельно переважати своїх політичних конкурентів.
12. Чи існував культ особи Л. Брежнєва?
а) Так, існував;
б) ні, бо населення
не ставилось до нього з повагою;
в) брежнєвське
оточення намагалось створити культ його особи, але його особисті якості не
підходили для такої ролі.
Варіант
3
1. До згортання будь-яких реформ в
Радянському Союзі дала поштовх:
а) революція в Угорщині в 1956 р.;
б) події «Празької весни»;
в) події в Польщі 1980 р.
2. Свідченням кризи в промисловості
республіки в 1970—1980‑ті роки було:
а) зменшення кількості підприємств, скорочення кількості
працівників, зайнятих у промисловості;
б) низькі показники приросту продукції, низька якість продукції,
велика доля ручної праці;
в) зменшення іноземних інвестицій в економіку республіки.
3. Наведіть приклади, які свідчать про
посилення процесу русифікації в Україні в 1970—1980-ті роки?
4. Русифікація України у 1970—1980-ті
роки проявилася:
а) у зменшенні кількості українських шкіл, проголошенні
необов’язковості вивчення української мови, зменшенні кількості україномовних
видань;
б) у виведенні з шкільних програм історії України, географії
України, української мови та літератури;
в) у забороні спілкуватися українською мовою в державних
установах.
5. Найбільша кількість пам’ятників у
1970—1980-ті роки була встановлена:
а) В.
Щербицькому; в) Л. Брежнєву;
б) В.
Леніну; г) Т. Шевченку.
6. Продовольчу програму було прийнято:
а)
1979 р.; в) 1982 р.
б) 1980 р.;
7. Які нові положення щодо політичної
системи в СРСР були зафіксовані в новій Конституції?
а) Вищим законодавчим органом влади в країні проголошувалася
Президія ВР СРСР;
б) КПРС проголошувалася керівною й спрямовуючою силою суспільства,
ядром його політичної системи;
в) трудові колективи проголошувалися складовою частиною політичної
системи СРСР й отримували право законодавчої ініціативи.
8. Релігійне дисидентство в Україні
представляли:
а) В. Чорновіл, Л. Лук’яненко, В. Мороз;
б) Й. Тереля, В. Романюк, П. Вінс;
в) П. Григоренко, М. Руденко, О. Тихий.
9. Номенклатура — це:
а) партійно-господарська верхівка, яка займала панівне становище у
системі управління державою;
б) частина населення, яка користувалася певними пільгами
у радянському суспільстві;
в) список посадових осіб у державній установі.
10. Домінуючим і офіційно визнаним методом
у культурі був:
а)
неореалізм; в) критичний реалізм.
б) соціалістичний реалізм;
11. Українську гельсінську групу очолив:
а) П.
Григоренко; в) О. Тихий;
б) М.
Руденко; г) В. Чорновіл.
12. Поява такого явища, як «дефіцит», була
зумовлена:
а) зростанням
доходів громадян при стабільних цінах і при відсутності зростання виробництва;
б) перевищенням
темпів зростання кількості населення над темпами приросту населення;
в) падінням цін на
основні експортні товари СРСР;
г) створенням
ажіотажного попиту;
д) стрімким падінням
виробництва товарів народного споживання.
Варіант
4
1. Які з проголошених у Конституції СРСР
1977 р. прав та свобод громадян принципово не могли бути реалізовані в
умовах тоталітарного режиму?
а) Право на працю, відпочинок, охорона здоров’я, матеріальне
забезпечення у старості, право на житло, освіту, кожному гарантується свобода
пересування;
б) право на участь в управлінні державними справами, в обговоренні
рішень загальнодержавного рівня, свобода пересування;
в) свобода слова, друку, мітингів, демонстрації, свобода совісті,
право на недоторканність особи.
2. Система міністерств була відновлена:
а)
1964 р.; в) 1970 р.
б) 1965 р.;
3. Що таке ВПК?
4. Поява концепції «розвинутого
соціалізму» була зумовлена:
а) відмовою
партійно-державного керівництва від планів побудови комунізму;
б) нереальністю
планів партійної програми, прийнятої на ХХІІ з’їзді КПРС;
в) прагненням знайти
пояснення населенню причин провалу проголошених планів побудови комунізму.
5. Неперспективні села — це:
а) населені пункти, які залишили мешканці;
б) населені пункти, які вимирали через відтік молоді до міст;
в) населені пункти, у яких колгоспи хронічно не виконували план;
г) населені пункти, до яких не було прокладено доріг, мереж
зв’язку тощо.
6. Різке скорочення сільського населення
у 1970—1980-ті роки можна пояснити тим, що:
а) сільськогосподарське виробництво в результаті технічного
переоснащення не потребувало такої кількості робочої сили;
б) умови праці й побуту, заробітна плата в містах були кращими,
ніж на селі;
в) малоземелля штовхало селян до пошуку нових засобів до
існування.
7. Директива колегії Міністерства освіти
УРСР про «Удосконалення вивчення російської мови в загальноосвітніх школах
республіки» передбачала:
а) повну русифікацію українських шкіл;
б) надання батькам учнів права вирішувати, чи вивчати їхнім дітям
українську мову;
в) запровадження надбавок для вчителів російської мови та
літератури.
8. Перехід до обов’язкової загальної
середньої освіти в УРСР було в основному завершено:
а)
1972 р.; в) 1978 р.;
б)
1977 р.; г) 1979 р.
9. Які з названих проблем гостро постали
в УРСР у 70—80-ті рр. XX cт.?
а) Соціальні; в) екологічні.
б) політичні;
10. Агропромислові комплекси (АПК) почали
створюватися:
а) 1964
р.; в) 1982 р.
б) 1977 р.;
11. УГГ була організацією:
а) легальною
; в) підпільною.
б) напівлегальною;
12. На початок 1980-х років дисидентський
рух в Україні було практично розгромлено. Причинами цього були:
а) малочисельність
дисидентів;
б) відсутність
підтримки їх діяльності з боку населення;
в) діяльність
дисидентів була дискредитована зв’язками з іноземними розвідками;
г) перехід
наприкінці 1970-х років до терористичних методів боротьби;
д) відсутність
належної організованості;
е) оперативність і
жорстокість каральних
Узагальнюючий
урок з теми «Давній Єгипет» 6 клас
Мета:
систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити
якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати
розповідь, висловлювати власну думку, застосувати набуті знання.
Тип уроку: контролю та
корекції
І конкурс –
«Текст з пропусками»
1.
По__ Африці тягнуться величезні пустелі. Червонуваті піски лише іноді
перетинають суворі скелі. Цією землею несе свої води одна з найбільших річок у
світі - ______ . Долина річки вкрита зеленню, берегами ростуть фінікові пальми,
запашні акації і високий очерет - ____ . У водах Нілу мешкали __ і безліч риби.
По берегах у заростях чагарників можна було побачити бегемота, дику кішку,
качок, гусаків, пеліканів. Де вода там і життя.
2.
Лише іноді течію Нілу перетинали______ - небезпечні кам’янисті
перешкоди. Впадаючи в ____ море, річка ділиться на декілька ______, створюючи
величезний трикутник - __ .Неподалік від Нілу серед пісків пустелі лише зрідка зустрічалися
острівці зелені - ___ . Там росли пальми і чагарник навкруги води, що б’є ключем з-під
землі.
3.
Витоки Нілу знаходяться в __ Африці. На початку літа там
йдуть проливні дощі і починається танення снігу на вершинах гір. Бурхливі
потоки води прямують до річки, підмиваючи грунт і несучи з собою___ - частки
напівзогнилих рослин і червонуватих гірських порід. Щороку в липні починався
___ Нілу
ІІ конкурс «Боги Давнього Єгипту»
А_____Н – Бог сонця
А _____п – Бог пітьми
Г______Б – Бог землі
Н_____Т – Богиня неба
Т______Т – Бог мудрості
Б______Т – покровителька жінок та їх краси
А______С – священний Бик
С______к – священний крокодил
С______Т – Бог пустелі
О______с – фараон і суддя в царстві мертвих
Г_______Р – Бог-покровитель правлячого в Єгипті фараона
І_______а – Богиня, дружина Озіріса
М_____Т – Богиня правди
ІІІ конкурс –
«Про що йдеться»
1.
Цього єгипетського бога постійно мучили заздрість та
злість. Той, кому він заздрив, був красивий, добрий, керував тисячами людей.
Щоб захопити владу, він був готовий піти на все, навіть на убивство.
2.
Цей пристрій був необхідний землеробству. За його
допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час
розливу Нілу.
3.
У правій руці у них тростинка для письма, а запасна
«ручка» – за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки
зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал.
4.
Вони виконували найважчу роботу – рили канали, працювали
на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі
убиті».
5.
Лікар, астроном, жрець бога мудрості Тота,
архітектор,який побудував першу піраміду.
6.
Назва цієї рослини, заростями якої густо вкрита долина
Нілу,перекладається з давньоєгипетської як «царська». Якби єгиптянине навчилися
її так використовувати, то частина відомостей з історії цієї країни б була
остаточно втрачена для нащадків.
ІV –
конкурс – «Шкільний»
«Було 7 будинків, у кожному 7 кішок, кожна кішка з’їла 7 мишей, кожна миша з’їла 7 колосків,
кожний колосок може дати 7 мір зерна. Знайдіть суму загального числа будинків,
кішок, мишей,колосів і мір зерна»..
Узагальнюючий урок з теми «Ти — людина, значить, маєш
права»
Мета: перевірити та узагальнити знання про права
та обов’язки людини і громадянина, рівень сформованості вмінь, вміння
пояснювати поняття, розповідати про права та обов’язки, моделювати та оцінювати
ситуації; перевірити, наскільки усвідомили учні необхідність дотримання прав та
обов’язків.
Тип уроку: урок контролю та узагальнення знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Етап контролю і корекції знань, вмінь та навичок
1-й варіант
Клас розподіляється на групи, кожна з яких працює з
однією з груп прав чи обов’язків людини, моделює –2 ситуації, презентує їх.
Інші групи мають їх проаналізувати.
2-й варіант
Тестові завдання
1. Укажіть підстави для набуття
громадянства України:
А) за територіальним походженням;
Б) за соціальним статусом;
В) внаслідок визнання батьківства;
Г) внаслідок отримання спадщини.
2. Укажіть, в якому віці набуття дитиною
громадянства України або вихід із громадянства України може відбуватися тільки
за її згодою:
А) від 6 до 8 років;
Б) від 0 до 8 років;
В) від 4 до 8 років;
Г) від 5 до 8 років.
3. Укажіть дату прийняття чинного Закону
України «Про громадянство України»:
А) 8 жовтня99 р.;
Б) 6 квітня 997 р.;
В) 8 січня 200 р;
Г) вересня 2005 р.
4. Укажіть дату прийняття Генеральною
Асамблеєю ООН загальної Декларації прав людини:
А) 0 грудня 948 р.;
Б) 4 листопада 950 р.;
Г) 28 червня 996 р.
5. Які види конституційних прав та свобод
вам відомі?
А) Особисті;
Б) економічні;
В) сімейні;
Г) колективні.
6. Серед об’єднань громадян розрізняють:
А) громадські організації;
Б) громадянські організації;
В) національні меншини;
Г) політичні партії.
7. Законодавство України дозволяє
діяльність:
А) будь-яких об’єднань громадян;
Б) тільки тих об’єднань, які легалізовані
(зареєстровані);
В) тільки тих об’єднань громадян , які не
ставлять за мету боротьбу за владу;
Г) крім об’єднань, створених за професійною
ознакою.
8. Укажіть, які типи навчальних закладів
належать до переліку навчальних закладів, що можуть існувати в нашій державі
згідно із Законом України «Про загальну середню освіту»:
А) середня загальноосвітня школа;
Б) школа психологічного розвантаження;
В) школа соціальної реабілітації;
Г) автошкола.
9. Оберіть поняття, якому відповідає
наведене визначення.
Форма безпосередньої демократії, яка полягає у
прийнятті громадянами держави законів або інших рішень з важливих питань
загальнодержавного чи місцевого значення:
А) вибори;
Б) референдум;
В) ратифікація;
Г) легалізація.
10. Із наведеного нижче переліку оберіть складову
частину системи місцевого самоврядування в Україні:
А) територіальна громада;
Б) сільська, селищна, міська рада;
В) районна державна адміністрація;
11. Укажіть форми безпосереднього здійснення
територіальними громадами сіл, селищ та міст свої самоврядних повноважень:
А) місцеві вибори;
Б) збори політичної партії;
В) сесії сільських, селищних, міських рад;
Г) місцеві референдуми.
12. Структура освіти України включає:
А) дошкільну освіту;
Б) приватну освіту;
В) вищу освіту;
Г) домашню освіту.
ІІІ. Домашнє завдання
Створити творчі групи і підготуватися до захисту
проектів за темами:
1. Ти і цивільно-правові відносини:
а) право власності;
б) цивільно правові договори;
в) захист майнових та особистих немайнових
прав;
г) права споживачів;
д) як успадкувати майно.
2. Закони в житті твоєї сім’ї:
а) сім’я та шлюб;
б) особисті майнові та немайнові права
членів сім’ї;
в) захист прав дитини в сім’ї.
3. Твої права у трудових відносинах:
а) реалізація права на працю;
б) трудовий договір;
в) особливості праці неповнолітніх.
Немає коментарів:
Дописати коментар